Jdi na obsah Jdi na menu

Cinibulkova naučná stezka

13. 8. 2013

Mapka Cinibulkova stezka ke stažení zde

Milí přátelé Kokořínska,

Cinibulkova stezka vede nedaleko městečka Mšeno a rozhodně stojí za to ji "prolézt".

Naše doporučení:

1. Vyjděte ze Mšena směr Romanov, na konci cesty vás totiž čeká výstup po schodech ve skále, kde se budete přidržovat řetězů. V opačném směru byste po těchto schodech museli lézt dolů, což je daleko obtížnější.

2. Počítejte s tím, že cesta vede mezi skalami nahoru, dolů, nahoru, dolů... Pro rodiče s dětmi v kočárku je tedy nevhodná. Cestu zvládnou děti zhruba od 5 let. Starší osoby nechť zváží své fyzické možnosti, prolézá se i úzkými soutěskami. Avšak je to zábava. Temperamentním dětem kolem 10 let se tato cesta bude jistě líbit.

3. Když dojdete na konec Mšena do údolí k zelené turistické značce, odbočte za poslední oplocenou zahradou doprava, tam jsou schody, které vedou směrem k Romanovu.

4. V Romanově můžete využít slušného občerstvení v místní hospůdce.

5. Skalní objekt Prolezovačky poskytuje neobvyklé možnosti ke zkoumání tvarů pískovcových skal.

6. Do umělé jeskyně Obraznice si nezapomeňte vzít baterku s sebou, ať tam něco vidíte...

7. Vyhlídka na Housecké vrchy je klidné místečko.

8. Pokud budete mít hlad, doporučujeme pokračovat z rozcestí nad Studáneckou roklí k rozcestí nad Bludištěm a poté po žluté turistické značce dolů do hospody v Ráji. Pozor cesta je skutečně dost prudká a na jejím konci voda vyhloubila zajímavé koryto.

9. Po obědě v Ráji doporučujeme jít nahoru po silnici opět k rozcestí nad Bludištěm. Cesta po silnici je příjemná, není tak příkrá a alespoň nebude vaše tělo tolik bojovat při trávení oběda.

10. Bludiště tak to je tedy zážitek mezi soutěskami skalisek. Na konci vás čeká ten zmińovaný výstup po schodech vytesaných ve skále. Držte se pevně řetězu milánkové...

cinibu-4.jpg11. Švédský val postrádá hlavu jednoho bojovníka, což nás Čechy jistě nepřekvapí. Asi si ji vzal Jára Cimrman s sebou domů a používá ji jako odložiště pro svůj trampský klobouk.

12. Vytesat cestu do Průsečné skály dalo Švédům jistě mnoho práce, alespoň tu po nich i něco zbylo, když si toho tolik odvezli...

13. Skalní útvar Obří hlava a Žába je skutečně nepřehlédnutelný a na rozdíl od většiny skal v okolí není zarostlý stromy.

14. Víte kde je skála se jménem Faraon? Ano hezky dole... Takže pokud jste už unavení a nestojíte o strmý "sešup" k Faraonovi a strmý výstup zpět na cyklostezku procházející průsečnou skálou, zkraťte si cestu právě po této cyklostezcea pokračujte dále úvozovou cestou až k Františkově aleji.

15. Na této cestě je překrásný výhled na Mšeno a do okolní krajiny. Můžete se kochat i v sedě, za tímto účelem se tu nachází několik laviček.

16. Nakonec vyjdete u městských lázní - tedy u koupaliště, které je letos nově pečlivě natřeno. Pokud je vedro a je otevřeno (mají v létě do 19:00 hod), rozhodně se vykoupejte v krásně čisté vodě a vychutnějte si stylovou atmosféru tohoto nádherného objektu.

17. Nakonec se vrátíte na náměstí ve Mšeně, okdud jste vyšli. Pokud bude méně než 17:00 hodin, možná budou ještě některé obchody otevřené. V nově vzniklé kavárně Baťovna si můžete dát dobrou kávičku Nespresso a najdete tu také potřeby pro opravu kola. Mají otevřeno do 18:00 hod. Možná si tu zakoupíte i nějaké botky, ponožky, punčošky atd. Původně to totiž byla prodejna botiček, jenže aby se paní majitelka uživila, přidala i občerstvovací služby. Což je dobře, jelikož na náměstí mnoho chutných možností není... Když budete chtít, můžete si tu půjčit i koloběžku.

www.kokobezka.cz/cenik-pronajmu-a-kontakty.html

Co dodat na závěr? ¨Cesta je dlouhá sice jen 9 km, ale netrénované turisty budou asi bolet nožičky po výstupech a sestupech mezi skalami. Avšak je to zážitek, který rozhodně stojí za to!!!

Tak Cinibulkově stezce zdar!!!