Jdi na obsah Jdi na menu

Harasov

16. 7. 2012

OKRUH - Kokořín náves - Kokořínský důl - Harasov - Kokořín náves

kolo: ca. 12 km, cestu zpět lze volit mezi strmější variantou z doliny na Kokořínek po schodech mezi skalami a nebo po silnici serpentýnami kolem hradu. Další možností je pokračovat z Harasova po žluté turistické značce až do Vysoké a odtud po silnici až do Kokořína.

Popis cesty:

V Kokoříně na návsi se vydejte po silnici směrem k hradu. Sjedete do Kokořínského dola a tam se dáte vpravo k Pobudovi a dál dolinou pokračujete kolem hospody U Grobiána, U báby Šubrový až přijedete do Harasova. Rybník je hned u silnice. Celá cesta je moc příjemná, osvěžující. U rybníka funguje letos občerstvení a pláž byla doplněna čerstvým pískem. Koupání je tu moc fajn. Akorát tu není nikde pořádný stín, takže pokud je vedro, dlouho se tu asi nezdržíte. Stín si můžete vychutnat na plážičce na druhém břehu rybníka pod skalami.

Harasov - znaky čínské kultury byly zvěčněny na skalách

pěšky: ca. 12 km příjemné procházky lesem

Z Kokořína se vydáte po modré turistické značce kolem hradu dolů na dolinu. Pak pokračujete po červené směrem k Harasovu. Po cestě se můžete napít vody z Ladčina pramene. K rybníku v Harasově dorazíte z druhé strany silnice, pod skalami. Doporučujeme pokračovat po žebřících a schodech nahoru na skály, odtud je krásný výhled na rybník a bývalou výletní restauraci. Dále se dostanete k hrázi rybníka. Zpět se vydejte nejlépe po žluté turistické značce přes Bosyni až do Vysoké a odtud po silnici přes Janovu Ves do Kokořína.

TIP zajímavost: Pokud projdete po hrázi dál mezi chaty podél skal až k dětskému táboru, spatříte lidovou tvorbu vytesanou na skalách.