Jdi na obsah Jdi na menu

Nedvězí

16. 7. 2012

Cesta za výhledem do krajiny a na kozí farmu v Nedvězí

auto + pěšky: 16 km autem (tam i zpět) + ca. 6 km pěšky (celkem)

Popis cesty:

Autem "popojedete" z Kokořína směrem na Jestřebici, Dobřeň až do Střezivojic, které projedete nakonec. Pojedete ještě ca. 500 m až dojedete na rozcestí, kde vlevo vede polní cesta, která je zároveň označena modrou turistickou značkou. Zaparkujte auto na vhodném místě a vydejte se pěšky po modré značce směrem na Nedvězí. Na rozcestí pokračujte po žluté značce až do vesnice Nedvězí, kterou celou projdete.  Po cestě potkáte stádo koz, které se nerušeně pase na krásné louce. Pokračujte dál po žluté až na vrchol nenápadného kopečku, odkud je překrásný rozhled do krajiny. Pokud je dobrá viditelnost, je vidět městečko Dubá, hrad Bezděz, Říp a další kopečky v okolí. Bohužel tu chybí nějaká orientační cedule se jmény kopců, ovšem tak tomu nebude navždy...máme v plánu ceduli vyrobit...ovšem vše chce svůj čas...

Doporučujeme si cestou zpět zakoupit na kozí farmě místní kozí sýr, který má velmi jemnou chuť a vůbec "není cítit po kozách". Stačí, když zaťukáte na okénko kuchyně staré roubenky a Míša vám sýr ráda prodá.

TIP výhled u skalního okna: Když se budete vracet, zabočte za skalami se skalním oknem a svatým obrázkem doprava, dojdete po skalní cestě ke skalám, odkud je nádherný výhled na okolní lesy.